Design thinking, duurzaamheid en de Sustainable Development Goals

Deze workshop is helaas volgeboekt.

Design thinking is een methode die je kunt gebruiken om problemen op te lossen, hoe complex deze problemen ook zijn. Ook in de challenges van DesignWeek@School maken we gebruik van design thinking: leerlingen leren hiermee niet alleen veel over de duurzame uitdaging, maar ook hoe je met elkaar, op een zowel creatieve als analytische manier, problemen op kunt lossen. Tijdens deze workshop werk je in een klein team samen om een uitdaging met behulp van design thinking op te lossen.

Daarnaast spelen duurzaamheid en burgerschap een steeds belangrijkere rol in onze maatschappij en in het onderwijs. Maar wat is dat eigenlijk, duurzaamheid?
We gebruiken Virtual Reality om meer te leren over het concept duurzaamheid en de 4 spelregels die je kunnen helpen om duurzame keuzes te maken. Daarna gaan we op een actieve en inspirerende manier aan de slag om te onderzoeken hoe je zelf, bijvoorbeeld aan de hand van de Sustainable Development Goals, meer kunt doen met duurzaamheid en burgerschap in jouw klas of op jouw school.

Na afloop van de workshop:

• ben je bekend met de 4 kernfases van het design thinking proces
  • ken je de achtergrond en belangrijke uitgangspunten voor een succesvol design thinking project
  • ben je bekend met de definitie van duurzaamheid en de Sustainable Development Goals
  • begrijp je dat het maken van duurzame keuzes vraagt om een nauwkeurige afweging van verschillende belangen
  • heb je concrete ideeën opgedaan waarmee je verder kunt in de klas
  • ben je optimaal voorbereid voor deelname aan de Duurzame DesignAward 2021-2022! Maar ook als je nog niet zeker weet of je mee wil doen met de  met de Duurzame Design Award kun je je inschrijven!

Zou jij graag, bijvoorbeeld met je eigen team, een workshop van DesignWeek@School willen volgen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Schrijf je nu in!