DesignChallenge

Een DesignChallenge staat voor één of twee dagen vol plezier en leren voor de groepen 5, 6, 7 en 8. Tijdens een DesignChallenge bedenken én bouwen leerlingen met behulp van onze Design Thinking aanpak voor kinderen hun eigen innovatieve oplossingen voor de gekozen duurzame uitdaging. Iedere challenge is gekoppeld aan een Sustainable Development Goal. De ervaringen en resultaten van de leerlingen worden op speelse manier vastgelegd in onze educatieve online game en leerkrachten volgen de eenvoudige instructies van de game voor het begeleiden van de design challenges en het beoordelen van de resultaten. Voor vragen of extra ondersteuning in de klas is ons team flexibel en laagdrempelig beschikbaar.

Workshop

Een workshop van DesignWeek@School zorgt voor een laagdrempelige, leuke en insprierende introductie met toekomstgericht onderwijs. We hebben workshops rondom Design Thinking, Technologie en Duurzaamheid. Leerlingen leren bijvoorbeeld XX invoegen voorbeeld design thinking!! XX programmeren met een sphero of bee-bot of leren via een VR-ruimtereis de 4 spelregels van duurzaamheid kennen. Heb je nog vragen? Mail ons, wij beantwoorden ze graag! Of

Boek direct een DesignChallenge of workshop