Design Award? Durf te genieten!

Op 9 april was het eindelijk zover: de uitreiking van de Sustainable Design School Award 2021!

Uit alle duurzame, innovatieve en inspirerende oplossingen koos de deskundige jury groep 8a van de Theresiaschool als winnaar! We spreken met Miranda Ruijssenaars, leerkracht van de winnende klas.

Over hoe het project voor haar als leerkracht was, deelt Miranda: “Digitale geletterdheid was voor mij een nieuw leerdoel. Ik heb me goed ingelezen en de handleiding stap voor stap gevolgd. Fijn om de innovatiecoach van SAP als ‘achtervang’ te hebben voor dingen waar ik zelf nog niet genoeg van weet.

Ook erg prettig dat DesignWeek@School met de veranderende omstandigheden rondom de lockdown voor aanvullende zinvolle thuislessen zorgde. En doordat de looptijd van het project wat langer was kon het proces borrelen en bezinken. Dat draagt bij aan kwaliteit.”

Een tip van Miranda voor leerkrachten die volgend jaar deelnemen:

“Laat je leerlingen steeds presenteren, zodat ze goed op de hoogte zijn van wat alle groepjes doen én dat ze de verschillende Design Thinking stappen bewust doorlopen.

Zorg er ook voor dat je de leerlingen begeleidt in plaats van leidt. En vergeet vooral niet te genieten; zo lang het uit de kinderen komt, is het goed!”