Workshops voor leerlingen

Tussen 11 oktober en 5 november gaven wij op school een gratis workshop naar keuze. Omdat dit een succes was en we nog steeds aanvragen krijgen, hebben we besloten deze periode te verlengen voor scholen uit de regio uit de regio Den Bosch, Tilburg, Eindhoven en Breda. Je kunt je leerlingen tot half maart een gratis workshop laten volgen. Daarbij kun je kiezen uit de volgende onderwerpen*:

• Scratch – leer hoe je een game moet programmeren. Scratch is heel geschikt voor groepen waar de meeste leerlingen nog niet zo veel ervaring hebben met programmeren.
  • Micro:Bit – met deze minicomputer met allerlei sensoren maken je leerlingen bijvoorbeeld een stappenteller of versturen ze elkaar berichten. Lekker interactief!
  • Stop Motion – ken je Buurman & Buurman? Dat is een mooi voorbeeld van StopMotion. In deze workshop maken je leerlingen hun eigen animatie rondom het thema klimaat.
  • White Hat Hacken – in deze workshop gaan je leerlingen proberen om – met toestemming natuurlijk! – in te breken in een website. Leerlingen leren de basis voor veilig internetgebruik.

Wil jij graag een workshop bij jou op school? Meld je dan snel aan, voor je het weet zitten de workshops weer vol!

Schrijf je nu in!

*Voor deze workshops dien je als school een chromebook of laptop per twee leerlingen beschikbaar te hebben.