Duurzame

Design Award

Het gaat slecht met de waterkwaliteit in Nederland. Tijd voor actie dus! Doe mee met de Duurzame Design Award 2024 en meld je aan voor de gratis challenge:

Als een vis in het water!

Tijdens deze gratis challenge doen leerlingen onderzoek naar waterkwaliteit en bedenken oplossingen om ervoor te zorgen dat we in Nederland weer echt schoon water krijgen voor onszelf en de natuur.

Praktische informatie

De challenge van de Duurzame Design Award 2024 sluit aan bij SDG 6 en vormt een mooie uitdaging voor leerlingen van PO (groep 6, 7 en 8), VO en mbo.

Begeleiding

Tijdens deze challenge doorlopen leerlingen het ontwerpproces volgens de design thinking methode: zij starten met onderzoek naar de verschillende factoren die de waterkwaliteit beïnvloeden, om vervolgens voor de gevonden problemen oplossingen te bedenken en te bouwen. Hierbij gebruiken de leerlingen onze educatieve online game, vol met uitdagend lesmateriaal bij elke stap in het design thinking proces. Voor leerkrachten is er een uitgebreide leerkrachthandleiding met stap voor stap uitleg.

Kosten

Deelname aan de DDA is gratis. Voor een eventuele ondersteunende workshop hanteren we een gereduceerd tarief (kijk bij workshops voor de prijzen).

Aanmelden

Gebruik bovenstaande tegels (voor PO, VO en mbo) om je aan te melden.  Aanmelden is mogelijk tot 31 mei 2025. Mocht je nog vragen hebben neem dan contact met ons op.

Ondersteunend

Wanneer je het prettig vindt dat wij de introductie of bepaalde lessen verzorgen dan kan dat natuurlijk. Voor een ondersteunende workshop hanteren we een gereduceerd tarief van €120,- plus kilometervergoeding (€0,35/km) per workshop.

Aanvullend

Ook zijn er diverse aanvullende workshops beschikbaar waarbij leerlingen verder werken aan hun creatieve en digitale vaardigheden gekoppeld aan de challenge: denk aan de Scratch workshop Stop de plastic soep, waarin kinderen leren hoe je een eigen game programmeert in Scratch, kies voor een prototyping workshop met Lego WeDo 2.0 of leer hoe je je resultaten presenteert met een greenscreen video.

Klik hier voor een compleet overzicht van al onze workshops. Als deelnemer aan de challenge ontvang je 20% korting op de aanvullende workshops.