Stop klimaatverandering!

Geschikt voor
PO groep 5 t/m 8, VO klas 1 t/m 3
Challenge
Op aarde wordt het steeds warmer. Daar moeten we wat aan doen! Leerlingen leren wat belangrijke oorzaken zijn voor klimaatverandering en bedenken zelf oplossingen om dit te stoppen.
Oplossingen
Maak een app of robot i.c.m. BYOR en/of micro:bit, game in Scratch (2D) of CoSpaces (3D) of een website én stopmotion/greenscreen video als eindpresentatie.

Op aarde wordt het steeds warmer. Daar moeten we wat aan doen!

In deze Challenge leren leerlingen wat belangrijke oorzaken zijn voor klimaatverandering en bedenken ze zelf oplossingen om klimaatverandering te stoppen. Deze Challenge is geschikt voor leerlingen vanaf PO groep 5.

Duurzaamheid
Met deze Challenge draag je bij aan SDG 13: Neem dringend actie om klimaatverandering en haar impact te bestrijden.

Design Thinking
Alle deelnemers maken bij deze Challenge gebruik van onze educatieve online game. Deze zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het design thinking proces.

Kies voor een DesignWeek+ voor extra verdieping per fase.

Technologie
In iedere DesignChallenge ontwerpen én bouwen leerlingen een oplossing met nieuwe technologie.

• Groep 5 en 6: maak een app of robot van kosteloos materiaal in combinatie met BYOR.
  • Groep 7 en 8: maak een app, game in Scratch of een robot in combinatie met BYOR en Micro:Bit.
  • VO klas 1, 2 en 3: maak een 2D (Scratch) of 3D (CoSpaces) game, app of website.

Daarnaast maakt elk team een StopMotion of Greenscreenvideo voor de eindpresentatie.

Ik wil hiermee aan de slag!