Stop de plasticsoep!

Geschikt voor
PO groep 1 t/m 8, VO klas 1 en 2
Challenge
Leerlingen maken kennis met (het bestaan van) de plastic soep en bedenken oplossingen om dit tegen te gaan.
Oplossingen
Maak een app, robot of maquette van kosteloos materiaal evt i.c.m. BYOR of micro:bit, een website, een 2D game (Scratch) of 3D game (CoSpaces).

Wist je dat er elke minuut zo veel plastic in de zee beland, dat je er een vuilniswagen mee kunt vullen? Kun je je dat voorstellen?

In deze Challenge maken leerlingen een robot, app of game om te zorgen dat er minder plastic in de natuur komt. Deze challenge is geschikt voor leerlingen vanaf groep 1.

Duurzaamheid
Met deze challenge draag je bij aan SDG 14.1: tegen 2025 de vervuiling van de zee voorkomen en in aanzienlijke mate verminderen. Daarnaast draag je bij aan SDG 12.

Design Thinking
Leerlingen vanaf groep 5 of 6 maken bij deze challenge gebruik van onze educatieve online game. Deze game zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het Design Thinking proces.

Kies een DesignWeek+ voor extra verdieping in elke fase.

Technologie
In iedere DesignChallenge ontwerpen én bouwen leerlingen een oplossing met nieuwe technologie.

• Groep 1 t/m 4: maak een robot of maquette van kosteloos materiaal.
  • Groep 5 en 6: maak een app of robot van kosteloos materiaal in combinatie met BYOR.
  • Groep 7 en 8: maak een game in Scratch, een app of een robot in combinatie met BYOR en de Micro:Bit.
  • VO klas 1 en 2: maak een 2D (Scratch) of 3D (CoSpaces) game, app of website.

Ik wil hiermee aan de slag!