School v/d toekomst

Geschikt voor
PO groep 5 t/m 8, VO klas 1 en 2
Challenge
Leerlingen denken na over het onderwijs van de toekomst. Hoe zorg je ervoor dat alle jongens en meisjes, overal op de wereld, toegang hebben tot kwalitatief, boeiend en toekomstgericht onderwijs?
Oplossingen
Maak een app, robot van kosteloos materiaal in combinatie met BYOR, of game in scratch.

In deze challenge gaan leerlingen nadenken over het onderwijs van de toekomst. Hoe kun je ervoor zorgen dat alle jongens en meisjes, overal op de wereld, toegang hebben tot kwalitatief, boeiend en toekomstgericht onderwijs?

Duurzaamheid
Met deze Challenge draag je bij aan SDG 4.1: ervoor zorgen dat in 2030 alle jongens en meisjes goed onderwijs krijgen

Design Thinking
Deze Challenge is geschikt voor kinderen vanaf groep 5. Tijdens de Challenge maken de leerlingen gebruik van de educatieve online design game. Deze game zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het Design Thinking proces.

Kies voor een DesignWeek+ voor extra verdieping per fase.

Technologie
In deze DesignChallenge ontwerpt én bouwt elk team een prototype van hun oplossing.

• Groep 5 en 6: maak een app of robot van kosteloos materiaal in combinatie met BYOR
  • Groep 7 en 8: maak een app, game in scratch of robot van kosteloos materiaal in combinatie met BYOR
  • VO klas 1 en 2: maak een app of game in scratch

Voor hun eindpresentatie maken alle teams een Storyboard, StopMotion óf Greenscreenvideo.

Ik wil hiermee aan de slag!