Boost biodiversiteit!

Geschikt voor
PO, VO
Challenge
De biodiversiteit op aarde gaat de laatste decennia steeds harder achteruit. Terwijl we afhankelijk zijn van een gezonde biodiversiteit. Leerlingen bedenken oplossingen om de biodiversiteit rondom school (of eigen leefomgeving) een boost te geven.
Oplossingen
Leerlingen bepalen zelf welke oplossing ze ontwerpen en bouwen. Zoals een maquette, game of app. Een zelfgemaakt journaal presenteert leerproces en resultaten.

De biodiversiteit op aarde gaat de laatste decennia steeds harder achteruit. Steeds meer soorten raken met uitsterven bedreigd. En dat terwijl we afhankelijk zijn van een gezonde biodiversiteit. Daar moeten we wat aan doen! In deze challenge bedenken leerlingen oplossingen om de biodiversiteit rondom school (of eigen leefomgeving) een boost te geven.

Duurzaamheid
Met deze challenge draag je bij aan SDG 15: Leven op het land.

Design Thinking
Leerlingen vanaf groep 5 of 6 maken bij deze challenge gebruik van onze educatieve online game. Deze game zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het Design Thinking proces.

Technologie
In deze challenge kiezen leerlingen zelf welke oplossing ze willen ontwerpen en bouwen. Dat kan bijvoorbeeld een maquette zijn, een game of een app. Het leerproces en de resultaten worden in een zelfgemaakt journaal gepresenteerd.

Ik wil hiermee aan de slag!