DesignWeek@School in actie

“Welkom in mijn ruimteschip…”. Zo begon het verhaal voor de kinderen van OBS de Koningslinde waar alweer voor de 3e keer een DesignWeek@School is georganiseerd. Een week vol duurzaamheid, nieuwe technologie en innovatieve lesmethoden!

De hele school ging aan de slag met het thema afval. Leerlingen gingen op onderzoek bij de afvalstoffendienst, Greenpeace kwam langs en kinderen zijn zelf de buurt in gegaan om zwerfafval te inventariseren en direct op te ruimen. Alle leerlingen bedachten vervolgens met behulp Design Thinking en nieuwe technologie oplossingen om de hoeveelheid afval die wij produceren te beperken.

Wil je ook aan de slag met duurzaamheid, nieuwe technologie en design thinking bij jou op school? Neem dan contact met ons op.