Duurzame Design Award 2022; de winnaar is….

Donderdagochtend 19 mei was het zo ver: de prijsuitreiking van onze tweede Duurzame Design Award. Basisschool Wittering.nl won de tweede prijs, en ging met een mooi certificaat en de Sphero BOLT robot ínclusief workshops om daarmee te leren werken naar huis.

Ook dit jaar won de Theresiaschool uit Berlicum, dit keer was het groep 7b. De jury: “Als iedereen zo zou werken, zouden we klimaatverandering vast sneller en beter op kunnen lossen. Jullie hebben goed onderzoek gedaan en jullie persona’s helder omschreven; dit zijn belangrijke onderdelen van het design thinking proces. Ook hebben jullie een grote diversiteit aan onderwerpen. Heel goed gedaan, gefeliciteerd!”

Deze klas won naast de felbegeerde wisselbokaal ook onze complete Design 3-daagse voor de hele school (met dank aan onze partners SAP Nederland en Gemeente ‘s-Hertogenbosch)!

Met dank aan onze professionele jury bestaande uit Manon Pulles (SAP Nederland), Marieke Brugman (UNESCO), Miron Hageman (directeur OBS de Koningslinde), Sarah Oey (VN jongeren vertegenwoordiger Duurzame Ontwikkeling) en tot slot wethouder talentonwikkeling Ufuk Kâhya Gemeente ‘s-Hertogenbosch!

En vooral dank aan alle deelnemende klassen, die zoals onze speciale gast Sandra Pellegroms al zei, stuk voor stuk bijzondere apps vol met innovatieve en creatieve games, robots en andere oplossingen om klimaatverandering tegen te gaan hebben ingestuurd! Complimenten!

Wil jij met jouw klas gratis meedoen aan de Duurzame Design Award 2023? Lees hier meer en meld je aan!