Gratis workshops

voor leerlingen & leerkrachten

Om extra goed voorbereid te zijn op deelname aan de Duurzame Design Award, is het mogelijk om met je klas deel te nemen aan een van onze gratis leerlingworkshops en/of je als leerkracht aan te melden voor een van onze gratis workshops voor leerkrachten.

Goed voorbereid

Wil jij je als leerkracht nog makkelijker 21e eeuwse vaardigheden verwerken in je curriculum én extra goed voorbereid zijn op deelname aan de Duurzame Design Award, neem dan deel aan een van onderstaande workshops.

• Introductie design thinking: maak je eigen app.
  • Verdieping: hoe je design thinking in jouw lessen in kunt zetten.
  • Game design: ontwerp én bouw je eigen prototype van een game.
  • Wat is duurzaamheid: de 4 spelregels en hoe die te gebruiken.

Meld je hier aan voor een van deze workshops

Beslagen ten ijs

Wil je dat jouw leerlingen goed voorbereid zijn op duurzaamheid of zich al (nieuwe) 21e eeuwse vaardigheden eigen maken? Zodat ze goed voorbereid zijn op de Duurzame Design Award én weer een stapje zetten in toekomstgericht onderwijs? Schrijf jouw klas dan in voor een van de volgende workshops:

• Game design: ontwerp én bouw je eigen prototype van een game.
  • Wat is duurzaamheid, de 4 spelregels. Deze workshop krijgt een extra dimensie met VR, dit is optioneel en kost €105 per klas.
  • Stopmotion-greenscreen video maken: we focussen op het ontwerpen van een goede video met een storyboard.
  • Blue-bot (groep 5-6) en sphero (groep 7-8) met gebruik van de robotica kaarten ‘insecten en zoogdieren’.*

*Deze kaartjes zijn ook te bestellen via e-mail (ook voor eventuele vragen hierover) en kosten €55 per set.

Meld je klas hier aan voor een van deze workshops