Vervoer v/d toekomst

Geschikt voor
PO groep 1 t/m 8
Challenge
Het vervoer van mensen en spullen over de hele wereld zorgt voor veel uitstoot. Dat is slecht voor het klimaat en slecht voor de gezondheid. In deze Challenge ontwerpen leerlingen vervoersoplossingen van de toekomst!
Oplossingen
Maak een app, robot of maquette van kosteloos materiaal, al dan niet in combinatie met BYOR en/of micro:bit

Het vervoer van mensen en spullen over de wereld zorgt voor heel veel broeikasgassen en stikstof in de lucht. Dat is slecht voor het klimaat en slecht voor de gezondheid. Veel mensen kiezen al voor elektrisch rijden, de trein of de fiets, maar dat kan nog veel beter!

In deze Challenge ontwerpen leerlingen van groep 1 t/m 8 de vervoersoplossingen van de toekomst!

Duurzaamheid
Met deze Challenge draag je bij aan SDG 11.2:  Tegen 2030 toegang voorzien tot veilige, betaalbare, toegankelijke en duurzame vervoerssystemen voor iedereen.

Design Thinking
Leerlingen vanaf groep 5 kunnen bij deze Challenge gebruikmaken van onze educatieve online game. Deze game zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het design thinking proces.

Kies voor een DesignWeek+ voor extra verdieping per fase.

Technologie
In iedere DesignChallenge ontwerpen én bouwen leerlingen een oplossing met nieuwe technologie.

• Groep 1 t/m 4: maak een robot of maquette van kosteloos materiaal.
  • Groep 5 en 6: maak een app, robot of maquette in combinatie met BYOR.
  • Groep 7 en 8: maak een app, robot of maquette in combinatie met BYOR en de Micro:Bit.

Ik wil hiermee aan de slag!