Bewegen is gezond!

Geschikt voor
PO groep 1 t/m 8
Challenge
Leerlingen bedenken oplossingen om te zorgen dat alle mensen meer gaan bewegen zodat ze langer leven, gezonder zijn, een beter geheugen hebben en zich beter kunnen concentreren. En we beginnen in de klas!
Oplossingen
Maak een robot/maquette evt i.c.m. BYOR en/of micro:bit, stopmotion video, app, game in scratch, of greenscreenvideo.

Mensen die genoeg bewegen leven langer, zijn gezonder, hebben een beter geheugen en ze kunnen zich beter concentreren. Maar onderzoek wijst uit dat mensen steeds minder gaan bewegen.

In deze Challenge bedenken kinderen oplossingen om te zorgen alle mensen meer gaan bewegen en we beginnen in de klas!

Duurzaamheid
Deze Challenge draagt bij aan SDG 3: Goede gezondheid en welzijn

Design Thinking
Deze challenge is heel geschikt voor leerlingen vanaf groep 1. Leerlingen vanaf groep 5 kunnen gebruik maken van onze educatieve online game.

Kies voor een DesignWeek+ voor extra verdieping per fase.

Technologie
In iedere DesignChallenge ontwerpen én bouwen leerlingen een oplossing met nieuwe technologie.

• Groep 1 t/m 4: maak een robot of maquette van kosteloos materiaal.
  • Groep 5 en 6: maak een StopMotion video, app, robot of maquette in combinatie met BYOR.
  • Groep 7 en 8: maak een app of een robot of maquette in combinatie met BYOR en de Micro:Bit of een game in Scratch. Voor hun eindpresentatie kunnen leerlingen een StopMotion of Greenscreenvideo maken.

Ik wil hiermee aan de slag!