DesignChallenge

inspiratie in één dag

Leer innoveren met behulp van onze Design Thinking aanpak voor kinderen en gebruik nieuwe technologie om je oplossing te bouwen en te presenteren!

Hoe werkt het?

Een DesignChallenge staat voor één of twee dagen vol plezier en leren voor de groepen 5, 6, 7 en 8. Tijdens een DesignChallenge bedenken én bouwen leerlingen met behulp van onze Design Thinking aanpak hun eigen innovatieve oplossingen voor de gekozen duurzame uitdaging. Iedere challenge is gekoppeld aan een Sustainable Development Goal en wordt door geïntroduceerd door onze eigen professor Dr. McCheck.

Leerlingen en leerkrachten gebruiken hierbij onze educatieve online game die vol zit met uitdagend lesmateriaal en hulp bij het design thinking proces. Doordat deze game alle opdrachten, ondersteund door duidelijke instructievideo’s en werkbladen bevat, kun je een challenge ook uitstekend uitvoeren tijdens een periode van thuisonderwijs.

De ervaringen en resultaten van de leerlingen worden op speelse manier vastgelegd en leerkrachten volgen de eenvoudige instructies van de game voor het begeleiden van de design challenges en het beoordelen van de resultaten.

Voor vragen of extra ondersteuning in de klas is ons team flexibel en laagdrempelig beschikbaar.

Bekijk onze design challenges

Contact

Benieuwd hoe een DesignChallenge er precies uit ziet? Stuur ons een bericht en we nemen direct contact met je op.

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever even direct bellen?

Floor Coonen

Directeur & adviseur onderwijsinnovatie