Stop voedselverspilling!

Geschikt voor
PO groep 1 t/m 8, VO klas 1 en 2
Challenge
Wist je dat we wereldwijd 1/3 van al het voedsel weggooien? Jouw leerlingen bedenken in deze challenge concrete oplossingen om voedselverspilling te voorkomen.
Oplossingen
Maak een robot evt i.c.m. BYOR, maquette, app, game in scratch (2D), game in CoSpaces (3D) of website.

Op de wereld gooien we één derde van al het voedsel dat geproduceerd wordt weg. Zonde!

In deze Challenge bedenken leerlingen concrete oplossingen om voedselverspilling te voorkomen. De Challenge is geschikt voor leerlingen vanaf groep 1.

Duurzaamheid
Met deze Challenge dragen jouw leerlingen bij aan SDG 11.2:  tegen 2030 voedselverspilling halveren.

Design Thinking
Leerlingen vanaf groep 5 kunnen bij deze challenge gebruikmaken van onze educatieve online game. Deze game zit vol uitdagend lesmateriaal en hulp bij elke fase van het Design Thinking proces.

Kies voor een DesignWeek+ voor extra verdieping per fase.

Technologie
In iedere DesignChallenge ontwerpen én bouwen leerlingen een oplossing met nieuwe technologie.

• Groep 1 t/m 4: maak een robot of maquette van kosteloos materiaal.
  • Groep 5 en 6: maak een app of robot in combinatie met BYOR.
  • Groep 7 en 8: maak een game in Scratch, app, robot of maquette in combinatie met BYOR en de Micro:Bit.
  • VO klas 1 & 2: maak een website, 2D game in Scratch of 3D game in CoSpaces.

Daarnaast maakt elk team een storyboard, stopmotion óf greenscreenvideo (vanaf groep 7) voor de eindpresentatie.

Ik wil hiermee aan de slag!