Breinvriendelijk leren

DesignCity is een innovatief platform waarmee klassen zelf aan de slag kunnen gaan met de 21e eeuwse vaardigheden en duurzaamheid.

We maken gebruik van gamification en story telling en combineren on- en offline activiteiten voor een breinvriendelijk en uitdagend leerproces.

In overleg met de leerkracht kunnen leerlingen hun eigen route bepalen. Ga je eerst stakeholders interviewen of op virtuele reis in het VR-ruimteschip?

Op expeditie!

Elke duurzame design challenge begint met de vraag “wat is eigenlijk duurzaamheid?”

DesignWeek@School ontwikkelde daarvoor een VR ruimteschip, waarin leerlingen kunnen ervaren wat duurzaamheid is en welke 4 spelregels gelden wanneer je duurzame keuzes wil maken.

Vanuit deze eerste ruimtereis kiezen de leerlingen de challenge waarmee zij aan de slag gaan en kan hun expeditie beginnen!

Nieuwe technologie in de klas

Met innovatieve hulpmiddelen zoals virtual reality en location based content halen we de buitenwereld de school in voor ervaringsgericht leren.

Leerlingen doorlopen tijdens hun duurzame design challenge de verschillende fases van het design thinking proces, en krijgen hierbij stapsgewijs inhoud en opdrachten aangeboden. Leerlingen krijgen in overleg met de leerkracht steeds meer vrijheid bij het invullen van hun eigen leerproces.

Leerlingen die nieuwe vaardigheden nodig hebben om hun oplossingen te realiseren kunnen aan de slag met de expert oefeningen in het Codelab of Robotlab.