Wordt partner

en help mee

Heeft jouw bedrijf oog voor maatschappelijk verantwoord ondernemen? En geloof jij in de combinatie van technologie en creativiteit als motor voor duurzame oplossingen voor de samenleving? Dan maken we graag kennis!

Vaardigheden van de toekomst

The principal goal of education is to create men and women who are capable of doing new things, not simply repeating what other generations have done” (Jean Piaget).

In de huidige tijd van snelle ontwikkelingen geldt dit uitgangspunt nog meer. We moeten investeren in het meegeven van de “skills of the future” aan jonge mensen.

Het onderwijs wil innoveren, maar veel van deze nieuwe ontwikkelingen bereikt hen slechts mondjesmaat. Om mensen op te leiden met de kennis en vaardigheden waar het bedrijfsleven om staat te springen, zullen onderwijs, bedrijfsleven en overheid samen moeten werken.

Het onderwijsconcept van DesignWeek@School brengt onderwijs en bedrijfsleven bij elkaar en leert leerlingen én hun leerkrachten de “skills of the future” toe te passen bij het oplossen van complexe problemen.

Wil je hier ook een bijdrage aan leveren? We komen graag in contact om samen de mogelijkheden te bespreken.

Hoe kun je bijdragen?

De projecten van DesignWeek@School richten zich op het snijvlak van nieuwe technologie, design thinking en duurzaamheid. We vertalen complexe, duurzame problematiek naar uitdagingen die dicht bij de belevingswereld van kinderen liggen en geven ze de tools om hiervoor zelf oplossingen te bedenken en te bouwen. Wij kunnen daarbij niet zonder jouw expertise! Jouw bedrijf kan bijdragen aan onze projecten door:

• je medewerkers in staat te stellen als vrijwilliger te ondersteunen;
  • bij te dragen aan het ontwikkelen van onze innovatieve lesprogramma’s op het gebied van nieuwe technologie als VR/AR, mediawijsheid, data, security, coderen;
  • mee te helpen met de ontwikkeling van ons aanbod van duurzame thema’s gekoppeld aan de Sustainable Development Goals;
  • financiële ondersteuning voor de doorontwikkeling van lesprogramma’s of de uitvoering van designweken op scholen;
  • het ter beschikking stellen van lesmiddelen (laptops, tablets, etc.).

Help ook mee

Geloof jij in de combinatie van technologie en creativiteit als motor voor duurzame oplossingen voor de samenleving? Dan maken we graag kennis!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever even direct bellen?

Floor Coonen

Directeur & adviseur onderwijsinnovatie